Πρόγραμμα Μετάβασης των μαθητών της ΣΤ΄ Τάξης του 4ου Δ.Σ. Αγ. Αναργύρων στο Γυμνάσιο

  Στα πλαίσια του προγράμματος ¨Μετάβαση των μαθητών της ΣΤ΄ Τάξης στο Γυμνάσιο¨ οι μαθητές μας με την βοήθεια των εκπαιδευτικών κκ Ψυχογυιού Ε. και Σουσούνη Στ. καλούνται να προσαρμοστούν στην αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος μέσα στις δύσκολες υγειονομικές συνθήκες λόγω του covid-19, αλλά και να διαχειριστούν προσωπικά, συναισθηματικά, κοινωνικά  και εκπαιδευτικά θέματα.

Στη φωτο οι μαθητές μας ετοιμάζουν τη βαλίτσα τους για το ταξίδι στην επόμενη σχολική βαθμίδα γεμίζοντάς την με αναμνήσεις, εικόνες, σκέψεις, γνώση, προσδοκίες.

Μετάβαση θεωρείται η χρονική  περίοδος της αλλαγής εκπαιδευτικής βαθμίδας από τους μαθητές.  Η μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός στη ζωή τους. Περνούν από ένα σταθερό και συνήθως πολύ ανεκτικό πλαίσιο, όπως αυτό του Δημοτικού, σε ένα περισσότερο απαιτητικό, όπως αυτό του Δευτεροβάθμιου σχολείου.
Η αλλαγή αυτή, χρειάζεται χρόνο, υπομονή και θετική στάση όλων όσων εμπλέκονται στο σχολικό περιβάλλον 국어 모의고사 다운로드.

Η μετάβαση σε ένα νέο περιβάλλον σχολείου, με νέα χαρακτηριστικά, είναι μια σημαντική διαδικασία και επιβάλλει προσαρμογή του μαθητή σε νέες συνθήκες .

Οι μαθητές, συχνά,  βιώνουν το ¨σοκ της μετάβασης¨, όπως λέγεται, με αρνητικά αποτελέσματα, όπως μειωμένη ακαδημαϊκή επίδοση, μειωμένα κίνητρα, αυξημένα αρνητικά συναισθήματα, άγχος και καταθλιπτικά συμπτώματα, χαμηλό αυτοσυναίσθημα, επειδή νιώθουν απειλή σε 3 βασικούς τομείς:

1. στον Ακαδημαϊκό

2. στον Κοινωνικό

3. στο Διαδικαστικό.

Η μετάβαση απασχολεί πολύ τα παιδιά της ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου και της Α΄ Γυμνασίου σε πολλές χώρες του κόσμου (Graham & Hill, 2002; McGee et al., 2004).

Για τα παιδιά του δημοτικού σχολείου η ανησυχία και η αναζήτηση αρχίζει μετά το Μάιο.

Το σχολείο μας, προκειμένου οι μαθητές μας να βιώσουν μια ομαλή μετάβαση στη νέα σχολική βαθμίδα, έχει προγραμματίσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς σειρά δράσεων προκειμένου να ενδυναμώσει συναισθηματικά τους μαθητές, να τους ενημερώσει, να τους καθοδηγήσει και να τους συμπαρασταθεί Alftp.

Η εκπαιδευτικός της ΣΤ΄ τάξης σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του Τ.Υ. και τη Δ/ντρια έχουν καταρτίσει ειδικό πρόγραμμα για την ομαλή Μετάβαση των μαθητών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ 4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓ . ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ,  ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 Φάση: Ιανουάριος 2021,  Διασχολικές δραστηριότητες.

  • Ενημέρωση των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού για θέματα μετάβασης, από τους Εκπαιδευτικούς – Συζήτηση.
  • Ταξινόμηση και λίστα των σκέψεων- αισθημάτων- ανησυχιών- προσδοκιών για να βάλουν στη βαλίτσα τους και κάποια απ αυτά να τα καταθέσουν στους μαθητές και καθηγητές του Γυμνασίου, εφόσον οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν Download keyboard king.

β) 1η Επίσκεψη των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού (εφόσον οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν)  με τη συνοδεία των δασκάλων τους και της Δ/ντριας, στο  3οΓυμνάσιο Αγ. Αναργύρων και ξενάγηση στους χώρους του σχολείου.

  • Συζήτηση με την  Γυμνασιάρχη.
  • Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων. Ενημέρωση μαθητών της ΣΤ΄ Δημοτικού για θέματα διδακτικών αντικειμένων, διδασκαλίας, μάθησης, αξιολόγησης της επίδοσης και απουσιών.
  • Γνωριμία τελειόφοιτων του Δημοτικού με μαθητές του Γυμνασίου και συζήτηση.
  • Συζήτηση των μαθητών του δημοτικού με τους δασκάλους τους, για την εμπειρία της πρώτης τους επαφής με το Γυμνάσιο.

γ) Παρακολούθηση από τους μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού ωριαίας διδασκαλίας στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου υποδοχής, στο μάθημα των ΤΠΕ (εφόσον οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν).

δ) Υποδοχή των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης, καλωσόρισμα και ξενάγηση στους χώρους του σχολείου (εφόσον οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν) 고지전 다운로드. Συζήτηση και  εξερεύνηση των χώρων.

ε) Ενημέρωση των μαθητών του Δημοτικού από τους υπεύθυνους του Γυμνασίου για τη λειτουργία Ομίλων Ενδιαφερόντων που λειτουργούν  στη δική τους βαθμίδα.

Στόχος 1ης φάσης:  Να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να αμβλύνουν τα συναισθήματα φόβου και ανασφάλειας που προκύπτουν από την επικείμενη μετάβαση στο νέο σχολικό περιβάλλον .

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ, ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΟΨΙΣΘΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Ο Εκπαιδευτικός και η Παιδαγωγική Σχέση.
 Οι μαθητές γνωρίζουν ένα δάσκαλο της τάξης συνήθως για δύο χρόνια. Ανατρέπεται η ασφάλεια που απορρέει από τη μοναδικότητα του δασκάλου και η συνέχεια και συνέπεια των παιδαγωγικών του επιλογών σε κάθε τάξη.
Η βασική εκπαίδευση των δασκάλων έχει περισσότερο παιδαγωγικό προσανατολισμό cmd ftp. Η βασική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει περισσότερο ακαδημαϊκό προσανατολισμό.
Οι Συμμαθητές και οι Διαμαθητικές Σχέσεις.
Το σχολείο είναι μικρότερο, συνοικιακό. Το σχολείο είναι μεγαλύτερο, πιο συγκεντρωτικό και απρόσωπο με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών συνολικά και ανά τάξη.
Τα πρόσωπα των συμμαθητών λιγότερα, πολύ γνωστά και οικεία και η ομάδα της τάξης έχει μεγαλύτερη συνοχή. Τα πρόσωπα των συμμαθητών περισσότερα, συνήθως νέα και άγνωστα.
Οι τελειόφοιτοι Δημοτικού είναι οι μεγαλύτεροι μαθητές του σχολείου. Οι νεοεισερχόμενοι μαθητές είναι ξαφνικά οι μικρότεροι μαθητές του σχολείου Silent download of sheep.
Τα Διδακτικά Αντικείμενα και τα Διδακτικά Εγχειρίδια.
Πρακτικά παραδείγματα, εικόνες, διαγράμματα. Ανώτερος βαθμός γενίκευσης και αφαίρεσης εννοιών και περιεχομένου .
Σύνδεση με καθημερινές εφαρμογές. Μεγαλύτερος βαθμός τυποποίησης της γνώσης.
Περισσότερες ευκαιρίες για διεπιστημονικές διασυνδέσεις και διαθεματικές προεκτάσεις. Μεγαλύτερος βαθμός περιχάραξης των ορίων κάθε διδακτικού αντικειμένου.
Η Μαθησιακή Διαδικασία και η Οργάνωση του Τρόπου Εργασίας gx works.
Έμφαση στη βιωματική μάθηση με χρήση άμεσης εποπτείας, πρακτικών δραστηριοτήτων και εφαρμογών στην καθημερινή ζωή. Έμφαση στην τυπική ανάπτυξη περιεχομένου, την απομνημόνευση και την αλγοριθμική εφαρμογή .
 Ενθαρρύνεται η ομαδική εργασία.  Ενθαρρύνεται περισσότερο η ατομική εργασία και λιγότερο η ομαδική εργασία.
 Η αξιολόγηση είναι περισσότερο παιδαγωγική.  Η αξιολόγηση είναι περισσότερο τυπική και αποδίδεται με αριθμητική βαθμολογία σε διαφορετική κλίμακα.

Πηγή:  http://slideplayer.gr/slide/2777252/

http://slideplayer.gr/slide/2613513/

 Φάση: 2ο δεκαπενθήμερο Μαρτίου 2021.

Παραγωγή κειμένου από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού με θέμα:

«Πώς νιώθω μετά την πρώτη γνωριμία με το Γυμνάσιο» 빅샤크2 다운로드.

Στόχοι  2ης φάσης: 1. Να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να εκφράσουν τα συναισθήματά τους μετά την πρώτη γνωριμία με το νέο σχολείο αλλά και στους εκπαιδευτικούς και τα μέλη της σχολικής κοινότητας να αποτιμήσουν την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων ομαλής μετάβασης που πραγματοποιήθηκαν.

2. Δημιουργία θετικής ιδέας για το Γυμνάσιο και τους εκπαιδευτικούς, με παρουσίαση του Γυμνασίου ως ομαλής συνέχειας του δημοτικού και αποφυγή αρνητικών σχολίων και εκφράσεων.

 Φάση:  1ο δεκαήμερο Ιουνίου 2021.

Παραγωγή κειμένου από μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου με θέμα:

«Το νέο ξεκίνημα στο Γυμνάσιο: Τι φοβάμαι, τι εύχομαι;»

Στόχος 3ης φάσης:  να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να αναστοχαστούν και να εκφράσουν τα πιθανά συναισθήματα ανησυχίας και ανασφάλειας αλλά και τις προσδοκίες και ελπίδες που δημιουργεί η επερχόμενη μετάβαση.

  • Συζητούν με τους δασκάλους τους για τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς και τους φόβους τους σχετικά με το Γυμνάσιο.
  • Προσδιορίζουν βασικά θέματα που θα ήθελαν να γνωρίζουν για το νέο σχολικό περιβάλλον.

Επιμέρους στόχοι είναι: α) η δημιουργία τεκμηριωμένης γνώσης σε ζητήματα μετάβασης των μαθητών από το δημοτικό στο γυμνάσιο, β) η αλλαγή νοοτροπίας των εκπαιδευτικών και των μαθητών αναφορικά με ζητήματα μετάβασης και η δημιουργία διαύλων επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης 이산 ost.

     Το πρόγραμμα μετάβασης αφορά στην προσαρμογή των μαθητών στο νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον της επόμενης σχολικής βαθμίδας αλλά και στον αποχαιρετισμό με αγάπη και σεβασμό της προηγούμενης σχολικής βαθμίδας.

     Σε ανάμνηση των 6 χρόνων που έζησαν οι μαθητές μας στο 4ο Δ.Σ . Αγ. Αναργύρων θα συνεργαστούν και θα αφήσουν το εικαστικό τους αποτύπωμα (με ημερομηνία το φετινό σχολικό έτος), για να μη ξεχνούν ό,τι έμαθαν για τη συνεργασία και τα αποτελέσματά της, αλλά και για την προσωπική ευθύνη. Θα δημιουργήσουν έργο που θα μείνει, από τους μαθητές της Στ΄ τάξης του σχ. έτους 2020-2021, στο σχολείο τους.

Από το Πρόγραμμα Μετάβασης θα προκύψουν προτάσεις από τους εκπαιδευτικούς  για δράσεις/ παρεμβάσεις:

Συνάντηση εκπαιδευτικών του Δημοτικού με εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου  (εφόσον οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν) για:

  • Αλληλοενημέρωση για θέματα παιδαγωγικά, διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης.

Αγαπητοί μας μαθητές θα θέλαμε να θυμάστε ότι:

Είστε μια τάξη που χάρισε στη σχολική κοινότητα δυνατές συγκινήσεις, είστε μαθητές με ταλέντα και διάθεση δημιουργίας σε όλους τους τομείς:  στον  μαθησιακό, στον εικαστικό, στον θεατρικό, στον αθλητικό…

Παιδιά με ιδιαίτερα χαρίσματα 거성맞고 다운로드!

Ο καθένας από εσάς, ξεχωριστά, έγινε θέμα συζήτησης στο σύλλογο διδασκόντων για τις ιδιαίτερα όμορφες στιγμές που χαρίσατε στους δασκάλους σας: είτε για τη μεγαλοψυχία σας, είτε για την αγάπη σας στους συμμαθητές σας, είτε για μια ιδέα σας, είτε για ένα επίτευγμά σας, είτε για κάποια καλοπροαίρετη αταξία σας, ….

Θα έχετε πάντα μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του Σχολείου σας και θα σας περιμένουμε ΠΑΝΤΑ, για να μαθαίνουμε τα καλύτερα για σας !

Αφιερωμένο με Αγάπη από το Σχολείο Σας:

https://youtube.com/watch?v=xy1BlhKLL-w%2522%2Bframeborder%253D%25220%2522%2Ballowfullscreen%253E%253C

Από τη Διευθύντρια