3/12 Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – Προτάσεις για ταινίες με θέμα την αναπηρία

  Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 2021

 Μήνυμα του 2ου ΚΕΔΑΣΥ Γ’ Αθήνας 

 “Περισσότεροι από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι στον κόσμο ζουν με κάποια μορφή αναπηρίας 카드놀이. Σε πολλές κοινωνίες, τα άτομα με αναπηρίες συχνά καταλήγουν να αποσυνδέονται, να ζουν στην απομόνωση και να αντιμετωπίζουν διακρίσεις.”

 Μήνυμα του Αντόνιο Γκουτέρες, Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ

      Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το 1992, επειδή εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα Δράσης για τα Άτομα με Αναπηρία Download Killakill. Όταν αναφερόμαστε σε αναπηρία εννοούμε κάθε πνευματική ή σωματική αναπηρία η οποία χρήζει ειδικής μεταχείρισης, ώστε το άτομο να αναπτύξει ισότιμα όλες τις ικανότητές του και να ενταχθεί στην κοινωνία 시실리 2km. Αυτές μπορεί να είναι αισθητηριακές αναπηρίες (τύφλωση, κώφωση) σωματικές αναπηρίες, (εγκεφαλική παράλυση, ακρωτηριασμένα άκρα) νοητική αναπηρία, χρωμοσωμικά σύνδρομα, αναπτυξιακές διαταραχές (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, κα) 미 비포 유.

     Η Σύμβαση των Δικαιωμάτων του παιδιού (2002) είναι η πρώτη δεσμευτική πράξη στον διεθνή νόμο που έχει σχέση με τα δικαιώματα των παιδιών Download Windows 7 32-bit. Η Σύμβαση περιλαμβάνει 42 διατάξεις που διαφυλάσσουν τα δικαιώματα των παιδιών σε όλους τους τομείς της ζωής τους και περιλαμβάνουν πρόνοια για οικονομικά, κοινωνικά, πολιτιστικά δικαιώματα, καθώς και πολιτικά και αστικά δικαιώματα. Η Σύμβαση περιέχει πρόνοια (άρθρο 23) ειδικά για τα δικαιώματα παιδιών με αναπηρίες, αλλά και απαγορεύει κάθε μεροληψία στον σεβασμό των δικαιωμάτων σε σχέση με την αναπηρία (άρθρο 2). Πρόκειται για μια σημαντική πηγή δικαιωμάτων των παιδιών με αναπηρίες.

     Συγκεκριμένα για την εκπαίδευση, τα κράτη υποχρεώνονται να διασφαλίσουν ένα συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό σύστημα και τα άτομα με αναπηρία δεν εξαιρούνται από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα με βάση την αναπηρία. Τα άτομα με αναπηρία μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια συμπεριληπτική εκπαίδευση που διασφαλίζει την ποιότητα σε μία ισότιμη βάση με τους άλλους στις κοινότητες στις οποίες ζουν.

     Η UNESCO με τη Διακήρυξη της Σαλαμάνκα (1994) καλεί τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών να προωθήσουν Σχέδιο Δράσης για την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να υλοποιηθεί η «συμπεριληπτική εκπαίδευση» (inclusive education) και το «Σχολείο για όλους». Ο όρος «συμπεριληπτική εκπαίδευση» προσδιορίζει την εκπαίδευση που συμπεριλαμβάνει όλους, που αναγνωρίζει τις ανάγκες και τη διαφορετικότητα όλων. Ο όρος θα μπορούσε να αποδοθεί και ως εκπαίδευση του μη αποκλεισμού.

      Η έννοια της Συμπερίληψης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και την παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως εθνικότητας, φύλου, θρησκείας, σεξουαλικού προσανατολισμού, κοινωνικής τάξης και νοητικής ικανότητας, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό. Αφορά, λοιπόν, την άρση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με αναπηρία ως προς την πρόσβαση και ισότιμη συμμετοχή στην εκπαίδευση, καθώς και την παροχή ίσων εκπαιδευτικών ευκαιριών και την προώθηση της κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο, το οποίο καλείται να προσαρμοστεί και να καλύψει ταυτόχρονα τις ανάγκες των παιδιών ως σύνολο και ως μονάδες. Σε μία συμπεριληπτική τάξη, η ποικιλομορφία θεωρείται πλεονέκτημα για την εκπαίδευση και το σχολείο, προωθώντας τη συμμετοχή όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία και υιοθετώντας διάφορες πρακτικές, όπως η διαφοροποιημένη διδασκαλία, η ομαδοσυνεργατική μάθηση και η χρήση της τεχνολογίας για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

      Η συμπερίληψη, λοιπόν, αποτελεί μια γιορτή της διαφορετικότητας και πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο κάθε ποιοτικού και ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού συστήματος, το οποίο θα δίνει προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των πολλαπλών ανισοτήτων, μέσω της παροχής ίσων ευκαιριών, και στην προώθηση του βέλτιστου συμφέροντος όλων των μαθητών.

     Στην εκπνοή του λόγου, καθίσταται σαφές ότι η παγκόσμια ημέρα της αναπηρίας αποτελεί αποτέλεσμα μεγάλων αγώνων. Ωστόσο, έρχεται για να μας υπενθυμίσει ότι μια μέρα δεν αρκεί… Σε ένα πλαίσιο συνεχούς επαγρύπνησης, οφείλει κανείς να εντοπίζει και να αίρει οποιαδήποτε μορφή αποκλεισμού, όπως και να σέβεται και να αποδέχεται τον άνθρωπο δίπλα του. Ας αναγνωρίσουμε, λοιπόν, όλοι τη διαφορετικότητά μας και ας τη γιορτάζουμε καθημερινά