Σχολικός Κανονισμός 4ου Δ.Σ. Αγ. Αναργύρων

2021-2022

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

4ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Αναργύρων  «Αδαμάντιος Κοραής»

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

10/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Αγ. Αναργύρων Διεύθυνση A’/θμιας Εκπ/σης Γ΄ Αθήνας
 

Κωδικός Σχολείου(ΥΠAIΘ)

 

9050416

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου(διεύθυνση) Ν. Κορωναίου 4,  Άγιοι Ανάργυροι
 

Τηλέφωνο

 

210.2613219

 

Fax

 

210.2613219

 

e-mail

 

mail@4dim-ag-anarg.att.sch.gr

 

Ιστοσελίδα

 

http://4dim-ag-anarg.att.sch.gr/

 

Διευθύντρια

 

Ευαγγελίου Μαρία

 

Υποδιευθυντής

 

Δακτυλίδης Σταμάτιος

Πρόεδρος  Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων  

Αλεξανδροπούλου Μαρίνα

 

Περιεχόμενα

Εισαγωγή. 5

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.                                                             5

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας.                                                                         5

  1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας.           6
  2. Λειτουργία του Σχολείου.                                                                                         6
  3. Διδακτικό ωράριο.                                                                                                     6
  4. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών.                                          7

III.         Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου.                                                                8

  1. Σχολική και Κοινωνική Ζωή..                                                                                  9

Ι.Φοίτηση.                                                                                                                              9

II. Σχολικοί χώροι                                                                                                              10

III.          Διάλειμμα..                                                                                                          11

  1. Σχολική εργασία..                                                                                                   12
  2. Συμπεριφορά-Δικαιώματα-Υποχρεώσεις.                                                         12

Οι εκπαιδευτικοί                                                                                                                12

Οι μαθητές/μαθήτριες.                                                                                                    13

  1. Παιδαγωγικός έλεγχος.                                                                                         15

VII. Καινοτόμες πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί στο σχολείο.                             15

VIII  Άλλα  θέματα..                                                                                                         16

  1. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου.                      16

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας.           16

ΙI. Διαδικασίες  ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων.    17

III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.                                                                                 17

  1. Σχολικό Συμβούλιο.                                                                                                        17
  2. Η σημασία της σύμπραξης όλων.                                                                                18

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Εισαγωγή                                                                                                                          

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι  προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας. Έχει εγκριθεί από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Σχολείουhttp://4dim-ag-anarg.att.sch.gr. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

Όραμα της σχολικής μονάδας αποτελεί «η παροχή μαθησιακών ευκαιριών για να αξιοποιηθούν στον μέγιστο βαθμό οι ατομικές δεξιότητες των μαθητών/τριών, σε ένα περιβάλλον συνεργασίας, ασφάλειας και σεβασμού της διαφορετικότητας, μέσα από τη μέθοδο της διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης». Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και σύμφωνα πάντα με τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και τις Υπουργικές Αποφάσεις σχεδιάζουν και υλοποιούν δράσεις που στοχεύουν στην επίτευξη του προαναφερθέντος «οράματος».

1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας                                   

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι το Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας 내부자들 웹툰 다운로드.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

2.    Λειτουργία του Σχολείου

I.  Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ.

Για το σχολικό έτος2021-2022 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

ΠΡΩΙΝΗ ΖΩΝΗ

7.00-8.00: Πρωινή ζώνη ολοήμερου

ΠΡΩΙΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

8.00 – 8.15: Υποδοχή μαθητών

8.15 – 9.40: 1η και 2η διδακτική ώρα

9.40 – 10.00: Διάλειμμα

10.00 – 11.30: 3η και 4η διδακτική ώρα

11.30 – 11.45: Διάλειμμα

11.45 – 12.25: 5η διδακτική ώρα

12.25 – 12.35: Διάλειμμα

12.35 – 13.15: 6η διδ. ώρα (Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος)

13.15 – 13.20: Μετάβαση μαθητών στο Ολοήμερο

ΟΛΟΗΜΕΡΟ

14.00 – 14.15: Διάλειμμα

14.15 – 15.00: 2η ώρα Μελέτη

15.00– 15.15:  Διάλειμμα

15.15 – 16.00: 4η ώρα επιλογή διδακτικού αντικειμένου

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 15:00 ή στις 16:00.

II.  Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών για το πρωινό πρόγραμμα είναι 08:00 έως 08:15. Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Ζώνη είναι 07:00 έως 07:15.

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.

Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου κλείνει στις 8:15. Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται χωρίς αιτιολογία ή αιτιολογημένα με καθυστέρηση, για να μη δημιουργείται αναστάτωση στο παιδαγωγικό έργο του τμήματος που φοιτά, παραμένει στον  χώρο υποδοχής που έχει καθοριστεί ή προβλέπονται άλλες διευθετήσεις και εισέρχεται στην τάξη του/της μετά την ολοκλήρωση του πρώτου δίωρου (9:40).

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ.ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας από τον δάσκαλο της τάξης ή τη Διεύθυνση του Σχολείου, για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (Υπεύθυνη Δήλωση πρόωρης αποχώρησης μαθητή).

Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας που είναι υπεύθυνοι, υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Μετά το ηχητικό σήμα(κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων, κλείνει η είσοδος του σχολείου. Οι μαθητές κατευθύνονται στις αίθουσες διδασκαλίας, όπου τους περιμένουν οι εκπαιδευτικοί της 1ης ώρας διδασκαλίας(εναρμονιζόμενοι με τις οδηγίες υγιεινής και ασφάλειας του ΕΟΔΥ), και αφού γίνει η πρωινή προσευχή, στην οποία πρέπει να είναι παρόντες όλοι οι μαθητές στη συνέχεια θα ακολουθήσει το ημερήσιο πρόγραμμα μαθημάτων. Οι ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στον χώρο της σχολικής αίθουσας. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης (σύμφωνα με το Π.Δ. 79/2019, «δεν παρευρίσκεται κανείς χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών»).

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης 에펠프로세션맨. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το σχολείο προβλέπει χώρους αναμονής και τροποποίηση της διαδικασίας ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων πρωινού προγράμματος ή ολοήμερου, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου.

III.   Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Α) Ωράριο λειτουργίας: Τα Δημοτικά Σχολεία  λειτουργούν τις πέντε εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας, επί έξι διδακτικές ώρες την ημέρα, από 8.15΄ έως 13.15΄, καθώς και τρεις ώρες την ημέρα στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, από 13.20΄ έως 16.00΄. Οι ημέρες των αργιών καθώς και τυχόν διαφοροποιήσεις του καθημερινού ωραρίου γνωστοποιούνται εγκαίρως στους γονείς και στους μαθητές από τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Β) Σχολικό πρόγραμμα: 

Ι. Το πρόγραμμα μαθημάτων του Σχολείου μας περιλαμβάνει όσα προβλέπονται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα τού Υπουργείου Παιδείας:

  • διδακτικές ώρες σε όλα τα προβλεπόμενα γνωστικά αντικείμενα
  • διδακτικές ώρες σε γνωστικά αντικείμενα, σε προγράμματα φιλαναγνωσίας, αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής αγωγής, πολιτιστικών δραστηριοτήτων και εργαστήρια δεξιοτήτων.

ΙΙ. Ξένες Γλώσσες: α) διδάσκεται η Αγγλική σε όλες τις τάξεις τού Δημοτικού (Α’ έως Στ’) ως κύρια ξένη γλώσσα, β)  διδάσκεται η Γαλλική γλώσσα από την Ε΄ τάξη Δημοτικού ως δεύτερη ξένη γλώσσα, κατόπιν επιλογής

ΙΙΙ. Ο προγραμματισμός και η οργάνωση τού Σχολικού Προγράμματος γίνεται με βάση τους νόμους και τις αποφάσεις τού Υπουργείου Παιδείας. Η μετάδοση των γνώσεων γίνεται σύμφωνα με τις σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, με υποστηρικτικό υλικό και με τη χρήση εποπτικού υλικού. Τα μαθήματα ειδικοτήτων διδάσκονται σε ειδικές αίθουσες (εργαστήρια Φυσικής – Χημείας, Καλλιτεχνικών, αίθουσες Πληροφορικής, Μουσικής). Οργανώνονται διαθεματικά προγράμματα, με στόχο τη συνειδητοποίηση από τους μαθητές του ενιαίου της γνώσης και την εισαγωγή τους στον ερευνητικό – επιστημονικό τρόπο σκέψης. Απαραίτητη προέκταση της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας αποτελούν οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι σχολικές εκδρομές, οι επετειακές, αθλητικές και μορφωτικές εκδηλώσεις και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που σχεδιάζει και οργανώνει ο σύλλογος διδασκόντων του Σχολείου μας, όπως:

  • προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
  • προγράμματα αγωγής υγείας
  • προγράμματα πολιτιστικών θεμάτων

Σε περιπτώσεις εκπαιδευτικών επισκέψεων ή ημερήσιας εκπαιδευτικής εκδρομής, που απαιτείται μετακίνηση των μαθητών με μεταφορικό μέσο, είναι αναγκαία η ενυπόγραφη συγκατάθεση του γονέα.

3.  ΣχολικήκαιΚοινωνικήΖωή

Ι.Φοίτηση

Το Σχολείο αποτελεί τον φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης και οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής.

Το σχολικό περιβάλλον αποτελεί αναντικατάστατο παράγοντα αγωγής καθώς στοχεύει να ενεργοποιήσει το πλήθος των ενδιαφερόντων, των κλίσεων και των προσδοκιών των μαθητών, εφαρμόζοντας τους εκπαιδευτικούς σκοπούς που ορίζει η Πολιτεία, με την εξειδικευμένη επιστημονική κατάρτιση των εκπαιδευτικών και την εγκυρότητα των διδακτικών και των παιδαγωγικών μεθόδων που εφαρμόζονται.

Για την αποτελεσματικότητα των παραπάνω πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους. Γι΄ αυτό, ο νόμος ορίζει πως η φοίτηση των μαθητών είναι υποχρεωτική.

Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να σέβονται και να τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος, ιδιαίτερα την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινής συγκέντρωσης, εορταστικών εκδηλώσεων, κ.ά.).

  • ΑΦΙΞΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
  1. Το χρονικό διάστημα προσέλευσης των μαθητών είναι από τις 00 έως τις 08.15. Η κεντρική είσοδος του σχολείου βρίσκεται επί της οδού Ν. Κορωναίου 4.
  2. Οι μαθητές εισέρχονται στις τάξεις τους όπου τους περιμένουν οι εκπαιδευτικοί της 1ης ώρας διδασκαλίας.

Σε περίπτωση δικαιολογημένης καθυστέρησης, θα πρέπει ο γονέας να ενημερώνει το σχολείο και θα μπορέσει να προσέλθει ο μαθητής συνοδευόμενος από τον γονέα ή κηδεμόνα κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος (9:40-10:00) και όχι κατά τη διάρκεια του 1ου διδακτικού δίωρου.

  1. Οι μαθητές δεν αποχωρούν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι’ αυτό η δασκάλα της τάξης ή η Διεύθυνση και εφόσον ο γονέας υπογράψει τη σχετική υπεύθυνη δήλωση.
  2. Με τη λήξη του υποχρεωτικού πρωινού ωραρίου αποχωρούν οι μαθητές /τριες που δεν παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα με προτεραιότητα στην αποχώρηση για τα παιδιά των μικρών τάξεων. Οι μαθητές που παρακολουθούν το Ολοήμερο αποχωρούν στις 15.00 ή στις 16.00, ανάλογα με την ώρα που έχουν δηλώσει κατά την έγγραφή τους.
  3. Κανένας μαθητής και καμιά μαθήτρια δεν παραμένει στον χώρο του σχολείου μετά τη λήξη του υποχρεωτικού πρωινού προγράμματος αν δεν είναι εγγεγραμμένος/η στο Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  4. Η κεντρική είσοδος του σχολείου δεν ανοίγει σε καμία άλλη περίπτωση εκτός των προβλεπόμενων ωρών χωρίς άδεια της Διεύθυνσης ή του εφημερεύοντος εκπαιδευτικού.
  5. Η παραλαβή των μαθητών στο σχόλασμα γίνεται κατά τμήμα, με ευθύνη του εκπαιδευτικού που διδάσκει την τελευταία διδακτική ώρα. Η παραλαβή μαθητών από ανήλικα άτομα, έστω και μεγαλύτερης ηλικίας καλό θα ήταν να αποφεύγεται για λόγους ασφαλείας. Απαιτείται υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986, υπογεγραμμένη από τους γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών μας, να δηλώνει τα άτομα που θα παραλαμβάνουν τους μαθητές κατά το σχόλασμα.
  6. Η ευθύνη για την ασφάλεια των μαθητών μετά το ωράριο λειτουργίας και εκτός των χώρων του σχολείου ανήκει αποκλειστικά στους γονείς και κηδεμόνες τους, οι οποίοι οφείλουν να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται για κάθε έκτακτη αλλαγή από τα ενημερωτικά σημειώματα που στέλνονται και από την ιστοσελίδα του σχολείου.
  7. Επισημαίνουμε ότι στις περιπτώσεις που γονείς ή κηδεμόνες αργούν αδικαιολόγητα, συστηματικά και πολλή ώρα να παραλάβουν τα παιδιά τους  κατά το σχόλασμα και χωρίς να ειδοποιούν σχετικά το σχολείο, θα τίθενται σε λειτουργία οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. Υπενθυμίζουμε ότι οι μαθητές που δεν είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του σχολείου δεν μπορούν να μένουν στο χώρο του σχολείου μετά τη λήξη του πρωινού προγράμματος, περιμένοντας τους γονείς τους να τους παραλάβουν.
  8. Σε σχέση με το Ολοήμερο πρόγραμμα σύμφωνα με τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις, η λειτουργία ξεκινά στις 13:20 και τελειώνει στις 16:00. Οι μαθητές μπορούν να αποχωρούν στις 15:00 ή στις 16:00 με την προϋπόθεση ότι θα έχει κατατεθεί κατά την εγγραφή τους στο Ολοήμερο Πρόγραμμα σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων τους, η οποία ισχύει για όλο το σχολικό έτος. Ως εκ τούτου και για την επιτυχή εφαρμογή του παραπάνω προγράμματος, δεν επιτρέπεται η αποχώρηση μαθητών νωρίτερα από τη δηλωθείσα (από τους γονείς και κηδεμόνες τους) ώρα αποχώρησης, παρά μόνο εάν συντρέχει κώλυμα υγείας του μαθητή (με υπεύθυνη δήλωση του γονέα).

 ΜΑΘΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

  1. Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του Σχολείου, είναι απαραίτητη η προσκόμιση του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) για τους μαθητές των Α΄ και Δ΄ τάξεων, σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο τού Υπουργείου Παιδείας.
  2. Απαλλαγές: Η απαλλαγή μαθητή/τριας από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής πραγματοποιείται σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην υπ΄ αρ. 61178/ΓΔ4/1-6-2021 Υπουργική Απόφαση(ΦΕΚ τ. Β. 2286/1-6-2021)

II.                Σχολικοί χώροι

  1. Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Οι μαθητές θα πρέπει να σέβονται τον χώρο του σχολείου, διατηρώντας τον καθαρό και φροντίζοντας να μη γίνονται ζημιές.
  2. Προτείνεται η αποφυγή δημιουργίας άσκοπων σκουπιδιών και ο διαχωρισμός τους για ανακύκλωση. Δεν επιτρέπεται να ρυπαίνεται ο χώρος της τάξης (θρανία, τοίχοι κ.λπ.) από τους μαθητές διότι είναι κοινός για όλους και πρέπει να αφήνεται στο τέλος του μαθήματος καθαρός και περιποιημένος.
  3. Στο σχολείο μας λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη για τους μαθητές βάσει προγράμματος που αναρτάται στον χώρο της βιβλιοθήκης. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν χρήση της Βιβλιοθήκης του Σχολείου για προγράμματα φιλαναγνωσίας, για να αναζητούν πηγές και να εισάγονται στη διαδικασία της έρευνας. Στον χώρο της Βιβλιοθήκης οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και να τηρούν τους κανόνες λειτουργίας της. Όλη η διαδικασία θα πραγματοποιείται πάντα σύμφωνα τις οδηγίες υγιεινής και ασφάλειας του ΕΟΔΥ. Οι βοηθητικοί χώροι (τουαλέτες) πρέπει να διατηρούνται καθαροί, για λόγους υγιεινής.
  4. Οι προαύλιοι  χώροι πρέπει να διατηρούνται καθαροί για λόγους υγιεινής και ευπρέπειας.
  5. Οι μαθητές πρέπει να σέβονται τους Κανονισμούς Λειτουργίας του γηπέδου Μπάσκετ και της Αίθουσας Πολλαπλών Χρήσεων.
  6. Η αλλαγή χώρου για τη διδασκαλία ορισμένων μαθημάτων πρέπει να γίνεται χωρίς αργοπορία και χωρίς θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις στους διαδρόμους του Σχολείου κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
  7. Την περίοδο που διανύουμε και για όσο διάστημα τηρούνται τα αυξημένα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και για τον περιορισμό της διασποράς του COVID-19, θα αποφεύγονται κατά το δυνατόν οι μετακινήσεις στα εργαστήρια (Φυσικής-Χημείας, Καλλιτεχνικών, Πληροφορικής).
  8. Το κάπνισμα απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων.
  9. Οι Η/Υ του σχολείου χρησιμοποιούνται μόνο για σχολική έρευνα και εργασία.

III.         Διάλειμμα

  1. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων,αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών.
  2. Οι μαθητές πρέπει να παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.
  3. Καθημερινά υπάρχουν εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί σε 3 τομείς του προαυλίου, που είναι υπεύθυνοι για τον τομέα που εφημερεύουν κάθε φορά. Οι εφημερεύοντες φροντίζουν να επιτηρούν αν διατηρούνται καθαροί οι βοηθητικοί χώροι του σχολείου για λόγους υγιεινής, και οι μαθητές οφείλουν να συμβάλλουν σ’ αυτό.
  4. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος όλοι οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο και κανένας μαθητής και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή στους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς ο χώρος παραμονής των μαθητών.
  5. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων θα πρέπει να αποφεύγεται η παραμονή ενηλίκων στα κάγκελα του σχολείου, δεδομένου ότι οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί αδυνατούν να ελέγξουν τόσο τον όγκο όσο και την ταυτότητα όσων προσέρχονται και καλούν απευθείας τους μαθητές του σχολείου, δεδομένου ότι είναι επιφορτισμένοι με την επίβλεψη των μαθητών. Για την ασφάλεια των μαθητών μας, όσοι γονείς-κηδεμόνες έχουν σημαντικό και έκτακτο λόγο να επικοινωνήσουν με τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, καλό θα είναι να ενημερώνουν από πριν το σχολείο (είτε τηλεφωνικά, είτε να καλούν τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς). Πολύ περισσότερο θα πρέπει να αποφεύγετε να δίνετε απευθείας στους μαθητές οτιδήποτε φαγώσιμο από τα κάγκελα τόσο για την ασφάλειά τους όσο και γιατί θα πρέπει να ελέγχεται από τους εφημερεύοντες τι δίνεται και από ποιον.
  6. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές συντάσσονται σε σειρές κατά τάξη στο προαύλιο και περιμένουν τον εκπαιδευτικό να τους συνοδέψει στην αίθουσα διδασκαλίας. Σε καμιά περίπτωση δεν ανεβαίνουν μόνοι τους και χωρίς επίβλεψη. Ο εκπαιδευτικός που θα έχει κάθε φορά μάθημα μαζί τους θα τους συνοδεύει στην αίθουσα διδασκαλίας και στο τέλος κάθε διδακτικής ώρας θα τους οδηγεί με τάξη στο προαύλιο.

IV.              Σχολική εργασία

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.

Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη.

Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα. Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσο το δυνατόν νωρίτερα ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δε διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

V.     Συμπεριφορά-Δικαιώματα-Υποχρεώσεις

Η Διευθύντρια

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/ουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς
  • Είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες/στις διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

   Οι εκπαιδευτικοί

  • Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της εκπαίδευσης.
  • Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  • Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
  • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών/μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτωνσυμπεριφοράς,σεβόμενοιτηνπροσωπικότητακαιταδικαιώματατωνμαθητών/μαθητριών.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής, τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.

    Οι μαθητές/μαθήτριες

Βασική αποστολή του Σχολείου είναι η πνευματική καλλιέργεια και η αγωγή των μαθητών. Για την επίτευξη των στόχων και για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής κοινότητας οι μαθητές έχουν καθήκον να τηρούν συγκεκριμένους κανόνες συμπεριφοράς:

  • Οι μαθητές οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τους συμμαθητές τους και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν στο έργο του Σχολείου.
  • Ο σεβασμός και ευγένεια εκδηλώνονται με τον λόγο, τη σωστή στάση και την αποφυγή βίαιων ενεργειών ή παραβατικών πράξεων. Η απρεπής συμπεριφορά μαθητή, η χειροδικία, η αυτοδικία, η άσκηση λεκτικής, σωματικής ή ψυχολογικής βίας προς άλλους μαθητές ελέγχονται αυστηρά, θεωρούνται παραπτώματα και αντιμετωπίζονται αναλόγως από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, τον εκπαιδευτικό της τάξης, από τη Διευθύντρια τού Σχολείου ή από τον Σύλλογο των Διδασκόντων, σύμφωνα με την εκπαιδευτική νομοθεσία.
  • Είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τον σχολικό χώρο. Ο σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου και την περιουσία των άλλων είναι από τις βασικότερες υποχρεώσεις των μαθητών. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να φροντίζουν να διατηρούν τους χώρους καθαρούς, να μη γράφουν στα θρανία και στους τοίχους, να μην προκαλούν φθορές στα έπιπλα και στο εποπτικό υλικό. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για οποιαδήποτε φθορά προκαλέσει στη σχολική περιουσία.
  • Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται τα προσωπικά αντικείμενα των συμμαθητών τους και σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, να μην τα μοιράζονται με τους συμμαθητές τους, ώστε να περιορίζεται ο κίνδυνος διασποράς του COVID-19.
  • Προσοχή απαιτείται στη συμπεριφορά των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για λόγους πρόληψης ατυχημάτων. Οι μαθητές υποχρεούνται να παίζουν και να κινούνται στους υποδεικνυόμενους από το Σχολείο χώρους, για λόγους εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου, αλλά και ασφαλείας όλων των μαθητών.
  • Οι μαθητές κατά κανόνα πρέπει να αποφεύγουν να απομακρύνονται από την αίθουσα διδασκαλίας κατά την διάρκεια του μαθήματος, διότι η αφομοίωση της διδασκαλίας προϋποθέτει αυξημένο βαθμό συγκέντρωσης.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και κατά την έξοδό τους από το Σχολείο οι μαθητές οφείλουν να υπακούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συστήνεται να συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια
  • Όσον αφορά τις σχολικές τσάντες, είναι απαραίτητο να ακολουθούν το πρόγραμμα μαθημάτων της ημέρας ώστε να ελαφρύνουν οι τσάντες και να μη δημιουργούνται προβλήματα στην υγεία των μαθητών (Φ.7/531/129567/Γ1/15-10-2010 Εγκύκλιος του Υπ. ΠΔΜΘ). Οι μαθητές οφείλουν να έχουν στην τσάντα τους τα βιβλία, τα τετράδια και τα απαραίτητα σχολικά είδη για το μάθημά τους (σύμφωνα πάντα με το καθημερινό τους πρόγραμμα), καθώς χωρίς αυτά θα δυσκολευτούν να παρακολουθήσουν το μάθημα και να κάνουν τις εργασίες τους για την καλύτερη εμπέδωση της ύλης.
  • Δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο παιχνίδια κάθε είδους, ηλεκτρονικές συσκευές (ειδικά καταγραφής ήχου και εικόνας), κινητά τηλέφωνα και αντικείμενα αξίας σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας καθώς επίσης και παντός είδους αντικείμενα που η χρήση τους μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών.
  • Οι μαθητές υποχρεούνται να επιδίδουν στους γονείς τους τις γραπτές ανακοινώσεις που τους απευθύνει το Σχολείο προς ενημέρωσή τους.
  • Η προσοχή και η αυστηρή τήρηση των οδηγιών τού Σχολείου επιβάλλεται και για λόγους ασφαλείας των μαθητών.
  • Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τον Κανονισμό του Σχολείου. Τα θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται στον παρόντα Κανονισμό αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο των Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία.

         Γονείς και κηδεμόνες

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου. Επισκέπτονται επίσης την ιστοσελίδα του σχολείου στη διεύθυνσηhttp://4dim-ag-anarg.att.sch.gr
  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και-μέσω του Συλλόγου Γονέων-με τηΔιεύθυνσηκαιτονΣύλλογοτωνΔιδασκόντωνγιαθέματαπουαφορούντουςμαθητές/μαθήτριες.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης-τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
  • Κανένας γονέας ή άλλος κηδεμόνας δεν έχει το δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή και να τιμωρεί άλλο μαθητή που δεν ανήκει στην οικογένειά του, σε χώρο του σχολείου. τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς, είτε το δάσκαλο που είναι υπεύθυνος του τμήματος του μαθητή,  είτε τη Διεύθυνση του σχολείου, οι οποίοι είναι αρμόδιοι να επιλύουν οποιοδήποτε πρόβλημα προκύπτει εντός του σχολικού χώρου, με τρόπο παιδαγωγικά ορθό.
  • Για οποιοδήποτε αίτημα, οι γονείς πρέπει να απευθύνονται πρωτίστως στον δάσκαλο της τάξης κι αν δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, τότε μόνο πρέπει να απευθυνθούν στην διευθύντρια του σχολείου.  Δεν επιτρέπονται παρεμβάσεις γονέων σε θέματα που άπτονται της αρμοδιότητας του σχολείου.

    VI. Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, καθώς επίσης και τον Ψυχολόγο και τον Κοινωνικό Λειτουργό, που έχουν τοποθετηθεί στο σχολείο μας κατά το τρέχον σχολικό έτος, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί με τέτοιο τρόπο ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιούν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία τους αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή ή αξιέπαινη συμπεριφοράτωνπαιδιώντουςκαιτωνενεργειώνπουθααναληφθούν.Ηστενήσυνεργασίασχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

    VII  . Καινοτόμες πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί στο σχολείο

Έχουν υιοθετηθεί καινοτόμες πρακτικές που κινούνται σε τέσσερις άξονες.

1.      Πρόγραμμα μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Οι μαθητές της Στ΄ τάξης ενημερώνονται για τους «τύπους» Γυμνασίων (γενικό, μουσικό, αθλητικό) και τις δυνατότητες που ανοίγονται από τον καθένα.

2.      Συνεργασία με το Πανεπιστήμιο (ΕΚΠΑ), την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας  «Φαέθων» και τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Αγίων Αναργύρων-Καματερού για την υλοποίηση βιωματικών συμπεριληπτικών δράσεων.

3.      Δράσεις ενημερωτικές σε θέματα περιβάλλοντος, αγωγής υγείας και πολιτιστικά.

4.      Στο πλαίσιο συνεργασίας με το Πανεπιστήμιο Αθηνών προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης υλοποιούν πρακτικές ασκήσεις.

    VIII  . Άλλα θέματα

Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης(GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλαεκείναταεμβόλιαπουείναιενταγμέναστοΕθνικόΠρόγραμμαΕμβολιασμών.Ένααπόταδικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Λειτουργία Κυλικείου

Το Υπουργείο Υγείας ορίζει με υγειονομικές διατάξεις τα προϊόντα που μπορούν να διατίθενται στα Σχολικά Κυλικεία, με στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των μαθητών/μαθητριών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος σε θέματα υγιεινής διατροφής. Ενδεικτικά κατάλληλα προϊόντα: Φρούτα και λαχανικά εποχής (αποξηραμένα φρούτα, φυσικοί χυμοί, σαλάτες, φρουτοσαλάτες κ.λπ.),γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυριά κ.λπ.),αρτοσκευάσματα (κουλούρι, φρυγανιές, μουστοκούλουρα, μπάρες δημητριακών, σταφιδόψωμο κ.λπ.).

Η ύπαρξη των κυλικείων στις σχολικές μονάδες εξυπηρετεί  κυρίως παιδαγωγικούς σκοπούς και βοηθά στην κοινωνικοποίηση των μαθητών. Τα παιδιά, ακόμη και τα πιο μικρά, μπορούν να διαχειρίζονται μόνα τους τα χρήματα, προκειμένου ν΄ αγοράζουν προϊόντα του κυλικείου, γεγονός που αναμφισβήτητα τα ωφελεί και τα βοηθά να γίνουν υπεύθυνα και ν΄ αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες απαραίτητες για τη ζωή τους. Οι εκκρεμότητες επομένως με το κυλικείο μπορούν και πρέπει να τακτοποιούνται από τους μαθητές ακόμη και από τους πιο μικρούς και όχι από τους γονείς.

Γονείς που επιθυμούν να επικοινωνήσουν με  το κυλικείο μπορούν να το επισκέπτονται  αφού ενημερώσουν  τους εφημερεύοντες ως εξής: Γονείς των μαθητών/τριών της Α΄ ή της Β΄ τάξης μπορούν να το επισκέπτονται σύντομα και πάντα σύμφωνα με τις οδηγίες υγιεινής και ασφάλειας του ΕΟΔΥ, μετά την προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο και αφού αυτοί/ές έχουν μεταβεί στις αίθουσες διδασκαλίας. Για τους μαθητές/τριες των υπολοίπων τάξεων η συνεννόηση θα γίνεται από τα ίδια τα παιδιά.

    1. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου                                                

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στη Διευθύντρια του Σχολείου.

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι    συναντήσεις  για    ενημέρωση   των   γονέων/κηδεμόνων με    τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Μια φορά τουλάχιστον τον μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
  • Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση
  • Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο.

Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

  • Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου–σπουδών.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων& Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

IV. Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο. Το Σχολικό Συμβούλιο συνεδριάζει μία φορά κάθε δύο μήνες, δηλαδή 5 τουλάχιστον συνεδριάσεις το σχολικό έτος και προβλέπονται και έκτακτες. Αποτελείται από επτά μέλη. Προεδρεύει η Διευθύντρια του σχολείου και συμμετέχουν δύο εκπαιδευτικοί, ένας εκπρόσωπος από το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων, δύο εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

V. Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων−μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθύντριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης− για να επιτύχει στην αποστολή του.

Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους                                    

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Διευθύντρια του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων–επικίνδυνων φαινομένων εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

Εναλλακτικά και σε περίπτωση μεγάλης ανάγκης, όπου ο ανωτέρω χώρος συγκέντρωσης είναι αποκλεισμένος εντελώς και δεν επιτρέπει να συγκεντρωθούν εκεί οι μαθητές, τότε και μόνον τότε χώρος συγκέντρωσης, όπου θα μπορείτε να παραλάβετε με ασφάλεια τα παιδιά θα είναι το γήπεδο μπάσκετ, επί της οδού Αγίου Νικολάου, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Άρθρο  6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας-Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του.

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου(μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

 

10 Σεπτεμβρίου 2021

 

Η Διευθύντρια

Ευαγγελίου Μαρία