Μετάβαση των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης στο Γυμνάσιο, σχολ. έτος: 2017-2018. Μήνυμα για τους μαθητές

Δραστηριότητες ομαλής μετάβασης μαθητών  στην επόμενη σχολική βαθμίδα από τους εκπαιδευτικούς: κ. Τσιμπογιάννη Χαρούλα, κ. Κάππου Πόπη και τη Δ/ντρια  Ευαγγελίου Μαρία                                                                                                                                       σχ. Έτος  2017-2018

     Μετάβαση θεωρείται η χρονική  περίοδος της αλλαγής εκπαιδευτικής βαθμίδας από τους μαθητές.                          Η μετάβαση των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός στη ζωή τους. Περνούν από ένα σταθερό και συνήθως πολύ ανεκτικό πλαίσιο, όπως αυτό του Δημοτικού, σε ένα περισσότερο απαιτητικό, όπως αυτό του Δευτεροβάθμιου σχολείου.
Η αλλαγή αυτή, χρειάζεται χρόνο, υπομονή και θετική στάση όλων όσων εμπλέκονται στο σχολικό περιβάλλον.

Η μετάβαση σε ένα νέο περιβάλλον σχολείου, με νέα χαρακτηριστικά, είναι μια σημαντική διαδικασία και επιβάλλει προσαρμογή του μαθητή σε νέες συνθήκες crystal disk mark.

Οι μαθητές, συχνά,  βιώνουν το ¨σοκ της μετάβασης¨, όπως λέγεται, με αρνητικά αποτελέσματα, όπως μειωμένη ακαδημαϊκή επίδοση, μειωμένα κίνητρα, αυξημένα αρνητικά συναισθήματα, άγχος και καταθλιπτικά συμπτώματα, χαμηλό αυτοσυναίσθημα, επειδή νιώθουν απειλή σε 3 βασικούς τομείς:  1. στον Ακαδημαϊκό 2. στον Κοινωνικό 3. στο Διαδικαστικό.

Η μετάβαση απασχολεί πολύ τα παιδιά της έκτης τάξης δημοτικού και της πρώτης γυμνασίου σε πολλές χώρες του κόσμου (Graham & Hill, 2002; McGee et al., 2004).

Για τα παιδιά του δημοτικού η ανησυχία και η αναζήτηση αρχίζει μετά το Μάιο.

Το σχολείο μας, προκειμένου οι μαθητές μας να βιώσουν μια ομαλή μετάβαση στη νέα σχολική βαθμίδα, έχει προγραμματίσει από την αρχή της σχολικής χρονιάς σειρά δράσεων προκειμένου να ενδυναμώσει συναισθηματικά τους μαθητές, να τους ενημερώσει, να τους καθοδηγήσει και να τους συμπαρασταθεί.

Οι εκπαιδευτικοί της ΣΤ΄ τάξης σε συνεργασία με τη Δ/ντρια έχουν καταρτίσει ειδικό πρόγραμμα για την ομαλή Μετάβαση των μαθητών.

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ  4ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΓ avast free antivirus 다운로드. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ,  ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 Φάση: Μάρτιος 2018,  Διασχολικές δραστηριότητες.

α) Ενημέρωση των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού για θέματα μετάβασης από:

  • Τους Εκπαιδευτικούς της ΣΤ΄ τάξης- Συζήτηση.
  • Ταξινόμηση και λίστα των σκέψεων- αισθημάτων- ανησυχιών- προσδοκιών για να τα καταθέσουν στους μαθητές και καθηγητές του Γυμνασίου.

β) 1η Επίσκεψη των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού με τη συνοδεία των δασκάλων τους κ. Τσιμπογιάννη Χαρούλας, κ. Κάππου Πόπης και της Δ/ντριας  Ευαγγελίου Μαρίας, στο  3οΓυμνάσιο Αγ. Αναργύρων και ξενάγηση στους χώρους του σχολείου.

  • Συζήτηση με την  Γυμνασιάρχη.
  • Συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων adobe 본고딕 다운로드. Ενημέρωση μαθητών της ΣΤ΄ Δημοτικού για θέματα διδακτικών αντικειμένων, διδασκαλίας, μάθησης, αξιολόγησης της επίδοσης και απουσιών.
  • Γνωριμία τελειόφοιτων του Δημοτικού με μαθητές του Γυμνασίου και συζήτηση.
  • Συζήτηση των μαθητών του δημοτικού με τους δασκάλους τους, για την εμπειρία της πρώτης τους επαφής με το Γυμνάσιο.

γ) Παρακολούθηση από τους μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού ωριαίας διδασκαλίας στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου υποδοχής, στο μάθημα των ΤΠΕ.

δ) Υποδοχή των μαθητών της ΣΤ ΄ τάξης, καλωσόρισμα και ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Ακολούθησε συζήτηση και  εξερεύνηση των χώρων.

ε) Ενημέρωση των μαθητών του Δημοτικού από τους υπεύθυνους του Γυμνασίου για τη λειτουργία Ομίλων Ενδιαφερόντων που λειτουργούν  στη δική τους βαθμίδα, μετά τις 14:00 η ώρα.

Στόχος 1ης φάσης:  Να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να αμβλύνουν τα συναισθήματα φόβου και ανασφάλειας που προκύπτουν από την επικείμενη μετάβαση στο νέο σχολικό περιβάλλον Download Japanese performing arts.

ΟΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ , ΟΠΩΣ ΑΝΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΟΨΙΣΘΟΥΝ:

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Ο Εκπαιδευτικός και η Παιδαγωγική Σχέση.
 Οι μαθητές γνωρίζουν ένα δάσκαλο της τάξης συνήθως για δύο χρόνια. Ανατρέπεται η ασφάλεια που απορρέει από τη μοναδικότητα του δασκάλου και η συνέχεια και συνέπεια των παιδαγωγικών του επιλογών σε κάθε τάξη.
Η βασική εκπαίδευση των δασκάλων έχει περισσότερο παιδαγωγικό προσανατολισμό. Η βασική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει περισσότερο ακαδημαϊκό προσανατολισμό.
Οι Συμμαθητές και οι Διαμαθητικές Σχέσεις.
Το σχολείο είναι μικρότερο, συνοικιακό movavi video converter. Το σχολείο είναι μεγαλύτερο, πιο συγκεντρωτικό και απρόσωπο με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών συνολικά και ανά τάξη.
Τα πρόσωπα των συμμαθητών λιγότερα, πολύ γνωστά και οικεία και η ομάδα της τάξης έχει μεγαλύτερη συνοχή. Τα πρόσωπα των συμμαθητών περισσότερα, συνήθως νέα και άγνωστα.
Οι τελειόφοιτοι Δημοτικού είναι οι μεγαλύτεροι μαθητές του σχολείου. Οι νεοεισερχόμενοι μαθητές είναι ξαφνικά οι μικρότεροι μαθητές του σχολείου.
Τα Διδακτικά Αντικείμενα και τα Διδακτικά Εγχειρίδια.
Πρακτικά παραδείγματα, εικόνες, διαγράμματα. Ανώτερος βαθμός γενίκευσης και αφαίρεσης εννοιών και περιεχομένου Download Tom Goldrun.
Σύνδεση με καθημερινές εφαρμογές. Μεγαλύτερος βαθμός τυποποίησης της γνώσης.
Περισσότερες ευκαιρίες για διεπιστημονικές διασυνδέσεις και διαθεματικές προεκτάσεις. Μεγαλύτερος βαθμός περιχάραξης των ορίων κάθε διδακτικού αντικειμένου.
Η Μαθησιακή Διαδικασία και η Οργάνωση του Τρόπου Εργασίας.
Έμφαση στη βιωματική μάθηση με χρήση άμεσης εποπτείας, πρακτικών δραστηριοτήτων και εφαρμογών στην καθημερινή ζωή. Έμφαση στην τυπική ανάπτυξη περιεχομένου, την απομνημόνευση και την αλγοριθμική εφαρμογή Download the Hebrew Bible mp3.
 Ενθαρρύνεται η ομαδική εργασία.  Ενθαρρύνεται περισσότερο η ατομική εργασία και λιγότερο η ομαδική εργασία.
 Η αξιολόγηση είναι περισσότερο παιδαγωγική.  Η αξιολόγηση είναι περισσότερο τυπική και αποδίδεται με αριθμητική βαθμολογία σε διαφορετική κλίμακα.

Πληροφορίες:  http://slideplayer.gr/slide/2777252/

http://slideplayer.gr/slide/2613513/

 

 Φάση: 2ο δεκαπενθήμερο Μαϊου 2018.

Παραγωγή κειμένου από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού με θέμα:

«Πώς νιώθω μετά την πρώτη γνωριμία με το Γυμνάσιο».

Στόχοι  2ης φάσης: 1. Να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να εκφράσουν τα συναισθήματά τους μετά την πρώτη γνωριμία με το νέο σχολείο αλλά και στους εκπαιδευτικούς και τα μέλη της σχολικής κοινότητας να αποτιμήσουν την αποτελεσματικότητα των δραστηριοτήτων ομαλής μετάβασης που πραγματοποιήθηκαν.

2. Δημιουργία θετικής ιδέας για το Γυμνάσιο και τους εκπαιδευτικούς, με παρουσίαση του Γυμνασίου ως ομαλής συνέχειας του δημοτικού και αποφυγή αρνητικών σχολίων και εκφράσεων download hwp viewer 2007.

 

 Φάση:  1ο δεκαήμερο Ιουνίου 2018.

Παραγωγή κειμένου από μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου με θέμα:

«Το νέο ξεκίνημα στο Γυμνάσιο: Τι φοβάμαι, τι εύχομαι;»

Στόχος 3ης φάσης:  να δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να αναστοχαστούν και να εκφράσουν τα πιθανά συναισθήματα ανησυχίας και ανασφάλειας αλλά και τις προσδοκίες που δημιουργεί η επερχόμενη μετάβαση.

  • Συζητούν με τους δασκάλους τους για τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς και τους φόβους τους σχετικά με το Γυμνάσιο.
  • Προσδιορίζουν βασικά θέματα που θα ήθελαν να γνωρίζουν για το νέο σχολικό περιβάλλον.

Επιμέρους στόχοι είναι: α) η δημιουργία τεκμηριωμένης γνώσης σε ζητήματα μετάβασης των μαθητών από το δημοτικό στο γυμνάσιο, β) η αλλαγή νοοτροπίας των εκπαιδευτικών και των μαθητών αναφορικά με ζητήματα μετάβασης και η δημιουργία διαύλων επικοινωνίας και συνεργασίας ανάμεσα στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης.

     Το πρόγραμμα μετάβασης αφορά στην προσαρμογή των μαθητών στο νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον της επόμενης σχολικής βαθμίδας αλλά και στον αποχαιρετισμό με αγάπη και σεβασμό της προηγούμενης σχολικής βαθμίδας.

     Σε ανάμνηση των 6 χρόνων που έζησαν οι μαθητές μας στο 4ο Δ.Σ 토르 3. Αγ. Αναργύρων θα συνεργαστούν και θα αφήσουν το εικαστικό τους αποτύπωμα (με ημερομηνία το φετινό σχολικό έτος), που θα το χρωματίσουν όλοι μαζί για να μη ξεχνούν ό,τι έμαθαν για τη συνεργασία και τα αποτελέσματά της, αλλά και για την προσωπική ευθύνη. Θα δημιουργήσουν έργο που θα μείνει, από τους μαθητές της Στ΄ τάξης του σχ. έτους 201-2018, στο σχολείο τους.

Από το Πρόγραμμα Μετάβασης προέκυψαν προτάσεις από τους εκπαιδευτικούς  για δράσεις/ παρεμβάσεις:

Συνάντηση εκπαιδευτικών του Δημοτικού με εκπαιδευτικούς του Γυμνασίου για:

  • Αλληλοενημέρωση για θέματα παιδαγωγικά, διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης.

 

Αγαπητοί μας μαθητές θα θέλαμε να θυμάστε ότι:

Είστε μια τάξη που χάρισε στη σχολική κοινότητα δυνατές συγκινήσεις, είστε μαθητές με ταλέντα και διάθεση δημιουργίας σε όλους τους τομείς:  στον  μαθησιακό, στον εικαστικό, στον θεατρικό, στον αθλητικό…

Παιδιά με ιδιαίτερα χαρίσματα!

Ο καθένας από εσάς, ξεχωριστά, έγινε θέμα συζήτησης στο σύλλογο διδασκόντων για τις ιδιαίτερα όμορφες στιγμές που χαρίσατε στους δασκάλους σας: είτε για τη μεγαλοψυχία σας, είτε για την αγάπη σας στους συμμαθητές σας, είτε για μια ιδέα σας, είτε για ένα επίτευγμά σας, είτε για κάποια καλοπροαίρετη αταξία σας, ….

Θα έχετε πάντα μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του Σχολείου σας και θα σας περιμένουμε ΠΑΝΤΑ, για να μαθαίνουμε τα καλύτερα για σας 우분투 미러!

Αφιερωμένο με Αγάπη από το Σχολείο Σας:

https://youtube.com/watch?v=xy1BlhKLL-w%2522%2Bframeborder%253D%25220%2522%2Ballowfullscreen%253E%253C

Από τη Διευθύντρια